Controle

In deze controles wordt o.a. gekeken naar de kwaliteit in onze dossiers, klachtenbehandeling, bereikbaarheid, niveau van medewerkers.

  • 2x per jaar controle door interne toezichthouder
  • 1x per jaar controle door een externe auditor
  • 1x per jaar controle door de NBBI (Branchevereniging)
  • 1x per jaar controle door het LKB (Landelijk Kwaliteitsbureau van de rechtbank)
  • 1x per jaar controle door de kantonrechter

Mutaties

In ons financieel systeem worden dagelijks mutaties verricht. Op deze mutaties wordt intern en extern toezicht gehouden.

  • Controle en verificatie op (nieuwe) bankrekeningnummers
  • Controle op uitgaande betalingen middels interne toezichthouders
  • Controle middels inlogmogelijkheden in financieel dossier voor cliënt en begeleiding
  • Controle op nieuw aan te maken crediteuren en debiteuren
  • Controle op malafide en bonafide facturen

Technische beveiliging

Al onze toegangswegen (tot systemen) zijn beveiligd om ongewenste toegang te voorkomen.

  • Toegang tot kantoren middels tag- en beveiligingssysteem
  • Toegang tot de werkplek middels beveiligde cloudoplossing (geen data op de werkvloer)
  • Toegang tot softwaresystemen middels unieke, persoonlijke en wisselende wachtwoorden
  • Periodieke stresstesten en updates op softwaresystemen

Medewerkers

Wij eisen van onze medewerkers dat zij aan al onderstaande voorwaarden voldoen

  • 1x per jaar controle op VOG (Verklaring omtrent Gedrag)
  • 1x per jaar controle op MBO/HBO diploma’s en certificaten
  • 1x per jaar controle op verplichte gecertificeerde bijscholing
  • 1x per jaar controle op integriteit- en geheimhoudingsverklaring

Betrouwbare dienstverlening

Bovenstaande punten zijn de waarborgen van Aktiva. Wij hebben deze waarborgen ingebouwd om daarmee een 100% betrouwbare dienstverlening aan jou of jouw cliënten te kunnen aanbieden. Deze waarborgen zijn in samenwerking met de onderstaande partijen ingebouwd.

Lees meer over onze kwaliteitswaarborging

Klantverhalen

Wat is een reden om onder bewindvoering te komen?

Dat is de hoofdvraag die wij aan Manuela stelden. Manuela zocht hulp omdat zij ongeordend is en daardoor moeite heeft met het creëren van overzicht. Ze mist inzicht in de financiën, toeslagen en alle zaken die hierbij… Lees verder

Waardoor kun je in de schulden komen?

Trien is al vanaf 2012 een cliënt bij Aktiva. Zij heeft onze hulp gezocht omdat ze in een ernstige schuldensituatie terecht was gekomen en bij de gemeente geen oplossing vond. Inmiddels is Trien al jaren schuldenvrij. Door… Lees verder

Waardoor kun je in de financiële problemen komen?

‘Dit kan door het uitblijven van reacties of door sancties bij het niet betalen van de vaste lasten. Na drie maanden hoorde ik pas dat ik de woning uitgezet zou worden.’ Aldus Wijtze zijn situatie. Wijtze kwam… Lees verder

Ervaringen bewindvoering Melanie

Melanie is al jaren een betrokken cliënt van Aktiva. Ook is zij actief op social media om iedereen die meer wil weten over bewindvoering te informeren en onduidelijkheden weg te nemen. Lees verder

Het verhaal van Dharma

Ondanks haar borderline problematiek, de uithuisplaatsing van de kinderen, bedreigingen en agressie van haar ex-partner weet ze zich staande te houden. Ze heeft heel wat meegemaakt in haar leven en heeft ondanks alles haar geluk kunnen vinden.… Lees verder

Laatste nieuws

Corona enquete

Als werkgever willen wij het goed doen, ook ten tijde van het coronavirus. Daarom hebben wij onlangs een onderzoek gedaan…

Lees verder