Bewindvoering of Budgetbeheer binnen 10 minuten voor elkaar

Bewindvoering of budgetbeheer aanvragen voor jouw cliënt? Vaak een lastig proces om uit te zoeken. Aktiva helpt je bij het aanvragen en maakt het je gemakkelijk. Wanneer je het inschrijf formulier invult word je binnen 24 uur terug gebeld. Tijdens dit telefoongesprek van ongeveer 10 minuten vertellen wij je wat nodig is voor jouw situatie.

Neem contact op
Onze cliënten, zorgverleners en andere samenwerkings- partners vertrouwen op de diensten van Aktiva

Instanties5 sterren gebaseerd op 141 reviews51
Duidelijke dienstverlening
5 5 1
Onlangs heb ik een kennismakingsgesprek gehad met Sander van het kantoor in Kampen. Hij heeft mij duidelijk ingelicht over de dienstverlening en op basis daarvan… Onlangs heb ik een kennismakingsgesprek gehad met Sander van het kantoor in Kampen. Hij heeft mij duidelijk ingelicht over de dienstverlening en op basis daarvan mijn keuze kunnen maken.
Mijn bewindvoerster
5 5 1
Ik ben zeer tevreden over hoe alles nu loopt. Als er iets wijzigt dan krijg ik netjes bericht of we kijken er samen naar. Gelukkig… Ik ben zeer tevreden over hoe alles nu loopt. Als er iets wijzigt dan krijg ik netjes bericht of we kijken er samen naar. Gelukkig lopen de schulden nu ook af waar ik blij mee ben. In het bijzonder wil ik mijn bewindvoerder, Lisanne Popken, bedanken voor haar inzet.
Erg tevreden
4 5 1
Wij zijn heel tevreden met het bewind. Wij zijn heel tevreden met het bewind.

Wij hebben al meer dan twintig samenwerkingen met instanties en bedrijven. Zij ervaren elke dag weer tijdsbesparing en gemak van de samenwerking met Aktiva.

Aktiva werkt graag met je samen

Onze organisatie is gespecialiseerd in Bewindvoering en Inkomensbeheer. Door ons specialisme kunnen wij de cliënten van uw organisatie kwalitatieve ondersteuning bieden in hun financiën. Met daarnaast het doel om ook jouw organisatie op de hoogte te houden van de ontwikkelen van jouw cliënten.

Dit doen wij door een goede bereikbaarheid te hanteren voor organisaties, je maandelijks mee te nemen in de betaaloverzichten van jouw cliënten, bij bepaalde zaken ook jou en jouw organisatie te betrekken in het proces.

Wij werken met de cliënt altijd op basis van een persoonlijk kennismakingsgesprek op locatie (thuis, bij de instelling waar hij/zij verblijft of bij je op kantoor). Indien je meer wilt weten over een mogelijke samenwerking, zijn wij altijd bereid om een presentatie te geven voor jouw organisatie.

Hoe bespaar je tijd samen met Aktiva?

Het komt vaak voor dat jij als zorgverlener veel tijd moet besteden aan financiële vraagstukken. Dit is uiteraard niet het focusgebied van zorgverleners. Daarnaast wordt dit niet vanuit de WMO of andere bronnen vergoed. Bij een huisbezoek ben je toch al gauw 30 minuten van jouw tijd bezig met de financiën van jouw client. Als je Aktiva inschakelt, dan bespaar je deze kostbare tijd en kun je deze 30 minuten aan ons overdragen.

Een zorgverlener kan daarom beter doorverwijzen in plaats van zelf alle financiën uit te zoeken.

Waarom doorverwijzen naar Aktiva?

Aktiva is al ruim 10 jaar een betrouwbare partner en werkt al langere tijd samen met o.a. onderstaande zorginstellingen. Elk jaar laten wij ons weer toetsen door de rechtbank en onafhankelijke auditoren om onze kwaliteit en betrouwbaarheid te waarborgen.

De voordelen

De vele voordelen van de dienstverlening van Aktiva is dat er geen wachtlijsten zijn en u bij ons met grote snelheid wordt geholpen. Zodra u zich bij ons aanmeldt wordt u binnen 24 uur gebeld voor het inplannen van een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.
Werkwijze

Ben je er aan toe om jouw administratie/financiën uit handen te geven? En weet je inmiddels dat bewindvoering of budgetbeheer voor jou de oplossing is?

Kernwaarden

De bewindvoerders en budgetbeheerders van Aktiva verplichten zich te houden aan en te werken conform de kernwaarden van de organisatie.

Kwaliteitswaarborging

Aktiva toont jaarlijks aan dat zij voldoet aan de kwaliteitseisen. Dit dient te geschieden door middel van een extern rapport van een onafhankelijke auditor.

Instanties

Onze organisatie is gespecialiseerd op het gebied van Bewindvoering en Inkomensbeheer. Door dit specialisme kunnen wij de cliënten van jouw organisatie kwalitatieve…

Klantverhalen

Wat is een reden om onder bewindvoering te komen?

Dat is de hoofdvraag die wij aan Manuela stelden. Manuela zocht hulp omdat zij ongeordend is en daardoor moeite heeft met het creëren van overzicht. Ze mist inzicht in de financiën, toeslagen en alle zaken die hierbij… Lees verder

Waardoor kun je in de schulden komen?

Trien is al vanaf 2012 een cliënt bij Aktiva. Zij heeft onze hulp gezocht omdat ze in een ernstige schuldensituatie terecht was gekomen en bij de gemeente geen oplossing vond. Inmiddels is Trien al jaren schuldenvrij. Door… Lees verder

Waardoor kun je in de financiële problemen komen?

‘Dit kan door het uitblijven van reacties of door sancties bij het niet betalen van de vaste lasten. Na drie maanden hoorde ik pas dat ik de woning uitgezet zou worden.’ Aldus Wijtze zijn situatie. Wijtze kwam… Lees verder

Ervaringen bewindvoering Melanie

Melanie is al jaren een betrokken cliënt van Aktiva. Ook is zij actief op social media om iedereen die meer wil weten over bewindvoering te informeren en onduidelijkheden weg te nemen. Lees verder

Het verhaal van Dharma

Ondanks haar borderline problematiek, de uithuisplaatsing van de kinderen, bedreigingen en agressie van haar ex-partner weet ze zich staande te houden. Ze heeft heel wat meegemaakt in haar leven en heeft ondanks alles haar geluk kunnen vinden.… Lees verder

Laatste nieuws

Corona enquete

Als werkgever willen wij het goed doen, ook ten tijde van het coronavirus. Daarom hebben wij onlangs een onderzoek gedaan…

Lees verder