Help mij

Werkwijze Aktiva

Ben jij er aan toe om jouw financiën uit handen te geven? En weet je inmiddels dat onze hulp voor jou de oplossing is? Je kunt dan hieronder lezen hoe vervolgens onze werkwijze is.

  • Stap 1

    Aanmelding

    Als jij je via ons “Help mij”-formulier aanmeldt, dan bellen wij jou binnen 24 uur terug voor een gratis en vrijblijvend telefonisch adviesgesprek. Mocht je het willen dan kunnen wij ook gelijk een afspraak voor een intakegesprek inplannen.

  • Stap 2

    Inplannen afspraak

    Nadat wij jouw aanmelding hebben ontvangen (via mail / telefoon / contactformulier) wordt een vrijblijvende afspraak gemaakt om jouw situatie te bespreken. Dit gesprek zal vaak op een door jou aangewezen locatie plaatsvinden (bijvoorbeeld bij je thuis). Je krijgt van ons dan ook een “Afspraakbevestiging”.

  • Stap 3

    Intakegesprek

    In dit gesprek nemen wij samen met jou alle inkomsten en uitgaven door en stellen aan de hand van deze gegevens een budgetplan op. In dit budgetplan spreken wij samen met jou af welke vaste lasten wij voor jou gaan betalen en wat het weekgeld wordt. Daarnaast wordt er ook gekeken hoe je op zaken kunt besparen en op welke toeslagen je mogelijk nog recht heeft. Aan het einde van dit gesprek zullen wij samen met jou de formulieren invullen om onze dienstverlening op te starten.

  • Stap 4

    Opstart

    Wij zullen vervolgens voor jou een beheer- en eventueel een leefgeldrekening aanvragen. Op de beheerrekening zal al het inkomen binnen komen, zodat wij daarmee jouw vaste lasten kunnen betalen. Vervolgens krijg je van ons het budgetplan toegestuurd, zodat je weet wat er maandelijks gaat gebeuren met je inkomsten en uitgaven. Mochten er zich wijzigingen voordoen, bijvoorbeeld verandering van inkomen of wijziging van de vaste lasten, dan veranderen wij het budgetplan. Zo blijf je telkens een actueel overzicht behouden van je situatie.

    Na het opstellen van het budgetplan beginnen wij met het aanschrijven van je inkomen en de vaste lasten. Op die manier krijg je geen financiële post meer binnen en proberen wij rust te brengen in je leven. Alle schulden worden netjes bij ons geïnventariseerd en je kunt altijd een overzicht hiervan opvragen. In dit overzicht kun je ook zien hoeveel schuld er inmiddels eventueel afgelost is.

  • Stap 5

    Uitvoering

    Zodra wij jouw eerste inkomen hebben ontvangen kunnen wij beginnen met het beheren van je financiële situatie. Wij nemen dan ook gelijk contact met je op, zodat je weet dat wij het nu volledig gaan beheren. Jij krijgt van ons maandelijks een digitaal overzicht waarop je kunt zien wat er nu ontvangen is aan inkomen en welke betalingen wij namens jou hebben verricht.

    Uiteraard staat het je altijd vrij om contact met ons op te nemen als je bepaalde vragen heeft. Mocht er onverhoopt toch nog acceptgiro’s bij je binnenkomen (bijvoorbeeld omdat je iets hebt besteld), dan kun je deze altijd naar ons toesturen. Het makkelijkst is dit via onze website, klik hier om te zien hoe dit in zijn werk gaat.

  • Stap 6

    Evaluatie

    Tussentijds kunnen er altijd zaken veranderen. Je wisselt bijvoorbeeld van werkgever of uitkeringsinstantie, krijgt een andere energieleverancier of je gaat verhuizen. Dit soort zaken kun je altijd bij ons aangeven, zodat wij jouw betalingen hierop kunnen aanpassen. Daarnaast is het bij ons mogelijk om tussentijd een evaluatiegesprek aan te vragen, zodat wij zaken met jou nog eens kunnen doorspreken.

  • Stap 7

    Beëindiging

    Wil je tussentijds het beheer zelf weer op je nemen, dan is dit geen probleem. Geef dit bij ons aan en we zullen samen kijken hoe wij de opzegging en de overdracht het beste kunnen uitvoeren. Wij zullen alle instanties voor jou aanschrijven dat je het zelf weer gaat beheren. Uiteraard wordt het beschikbare saldo naar je teruggestort.


De voordelen

De vele voordelen van de dienstverlening van Aktiva is dat er geen wachtlijsten zijn en je bij ons met grote snelheid wordt geholpen. Zodra jij je bij ons aanmeldt word je binnen 24 uur gebeld voor het inplannen van een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

Kernwaarden

De bewindvoerders en budgetbeheerders van Aktiva verplichten zich te houden aan en te werken conform de kernwaarden van de organisatie.

Kwaliteitswaarborging

Aktiva toont jaarlijks aan dat zij voldoet aan de kwaliteitseisen. Dit dient te geschieden door middel van een extern rapport van een onafhankelijke auditor.

Instanties

Onze organisatie is gespecialiseerd op het gebied van Bewindvoering en Inkomensbeheer. Door dit specialisme kunnen wij de cliënten van uw organisatie kwalitatieve…

Over ons

Opgericht om mensen in financiële onzekerheden en moeilijkheden bij te staan en te helpen weer zelfstandig verder te komen met hun eigen financiële middelen.

Plan een telefonisch adviesgesprek