Help mij
Generic selectors
Alleen exacte overeenkomsten
Vul je zoekterm in
Zoeken in inhoud
Post Type Selectors

Wat is het Smart kasboek?

Het Smart Kasboek is een digitaal kasboek waar cliënten van Aktiva hun financiën dag en nacht online kunnen inzien. Dankzij het Smart Kasboek kan de cliënt te allen tijde bekijken hoe het geld op de beheerrekening door de budgetbeheerder of bewindvoerder wordt besteed. Daarnaast heeft de cliënt inzage in de inkomsten en uitgaven van de leefgeldrekening. Als er betalingsregelingen zijn getroffen met schuldeisers, dan staat in het Smart Kasboek in hoeveel termijnen wordt betaald en om wat voor maandbedrag het gaat.

Help mij direct
Onze cliënten, zorgverleners en andere samenwerkings- partners vertrouwen op de diensten van Aktiva

Smart kasboek5 sterren gebaseerd op 308 reviews51
Erg blij met Jorieke
5 5 1
Zeer tevreden, al een aantal jaren bij Aktiva, en raad het altijd iedereen met financiële problemen om mij heen aan. Fijn en persoonlijk contact, vooral… Zeer tevreden, al een aantal jaren bij Aktiva, en raad het altijd iedereen met financiële problemen om mij heen aan. Fijn en persoonlijk contact, vooral sinds het laatste jaar dat Jorieke mij begeleid, ze support mij echt de laatste loodjes door! Dankjewel daarvoor :)
Alles wordt netjes op tijd gemeld
5 5 1
Ik ben heel tevreden hoe het gaat en alles wordt netjes op tijd gemeld. Dus helemaal top en hoop dus snel weer schuldvrij te zijn. Ik ben heel tevreden hoe het gaat en alles wordt netjes op tijd gemeld. Dus helemaal top en hoop dus snel weer schuldvrij te zijn.
Begripvol voor mijn situatie
5 5 1
Ik vind Aktiva en de betrokken medewerkers erg begripvol voor mijn situatie. Als ik contact heb met de teamleden die mij ondersteunen, dan krijg ik… Ik vind Aktiva en de betrokken medewerkers erg begripvol voor mijn situatie. Als ik contact heb met de teamleden die mij ondersteunen, dan krijg ik altijd een duidelijke uitleg. Ik geef hen dan ook zeker een 10 voor al het goede werk dat zij voor mij leveren.

Ronald

Ik heb een intakegesprek gehad met Kees Baan. Hij heeft duidelijk aangegeven wat beschermingsbewind inhoudt en is, ondanks dat mijn zoon het nog even wil laten bezinken, niet opdringerig.

Smart FMS

Het digitale kasboek is ontwikkeld door Smart FMS: een ontwikkelaar van online webapplicaties. Deze sofware ontwikkelaar heeft geen toegang tot gegevens van cliënten. Aan de hand van een verwerkingsovereenkomst zijn er strikte afspraken gemaakt over de beveiliging van persoonsgegevens van cliënten van Aktiva.

Hoe krijg je toegang tot het Smart Kasboek?

Om toegang te kunnen krijgen tot Mijn Smart FMS moet je allereerst uiteraard cliënt zijn bij Aktiva. Je hebt dus een budgetbeheerder van Aktiva die je financiën beheert of je staat onder beschermingsbewind bij een bewindvoerder van Aktiva. Daarnaast heb je een geldig e-mailadres nodig.

Je ontvangt een gebruikersnaam en wachtwoord van je budgetbeheerder of bewindvoerder nadat je een aanvraag hebt gedaan met je e-mailadres en akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Met deze gegevens kun je inloggen op de website van Mijn Smart FMS.

Omdat je administratie overzichtelijk en compleet wordt bijgehouden in Mijn Smart FMS, ontvang je geen papieren overzichten aan huis. Hiermee besparen we niet alleen kosten, maar het is ook nog eens goed voor het milieu.

Is je huidige bewindvoerder te streng en wil je meer leefgeld?

Wil je meer weten over het gebruik van het Smart Kasboek? Neem dan contact op met je budgetbeheerder of bewindvoerder. Hij of zij kan je er meer over vertellen en je wegwijs maken met het systeem.

De belangrijkste voordelen van Aktiva

Snelheid

  • Binnen 24 uur persoonlijk contact
  • Binnen 7 dagen een intakegesprek
  • Eigen bewindvoerder toegewezen
  • Geen wachttijden bij de aanmelding
  • Binnen 3-6 maanden loopt alles

Veilig

  • Wij communiceren alleen met jou
  • Betalingen worden maandelijks gecontroleerd
  • Eigen online inlog om mee te kijken
  • Gekwalificeerde bewindvoerders
  • Toezicht door branchevereniging, rechtbank en auditor

Service

  • Een eigen bewindvoerder toegewezen
  • Dag en nacht inzicht in de financiën
  • Digitale communicatie
  • Online rekeningen indienen
  • Snelle beantwoording van vragen

Klantverhalen

Wat is voor jou de reden dat je voor bewindvoering hebt gekozen?

Jeltje is 48 jaar, woont begeleid en werkt, via een dagbestedingstraject, bij een kinderboerderij. Ze verzorgt daar de dieren en werkt ook mee in de keuken en bij de kassa. Jeltje staat al jaren onder bewind bij… Lees verder

Wat is een reden om onder bewindvoering te komen?

Dat is de hoofdvraag die wij aan Manuela stelden. Manuela zocht hulp omdat zij ongeordend is en daardoor moeite heeft met het creëren van overzicht. Ze mist inzicht in de financiën, toeslagen en alle zaken die hierbij… Lees verder

Waardoor kun je in de schulden komen?

Trien is al vanaf 2012 een cliënt bij Aktiva. Zij heeft onze hulp gezocht omdat ze in een ernstige schuldensituatie terecht was gekomen en bij de gemeente geen oplossing vond. Inmiddels is Trien al jaren schuldenvrij. Door… Lees verder

Waardoor kun je in de financiële problemen komen?

‘Dit kan door het uitblijven van reacties of door sancties bij het niet betalen van de vaste lasten. Na drie maanden hoorde ik pas dat ik de woning uitgezet zou worden.’ Aldus Wytze zijn situatie. Wytze kwam… Lees verder

Wat kun je doen als je door de stress de financiën niet meer kunt beheren?

Melanie is al jaren een betrokken cliënt van Aktiva. Ook is zij actief op social media om iedereen die meer wil weten over bewindvoering te informeren en onduidelijkheden weg te nemen. Lees verder

Wat was voor jou de reden om hulp te zoeken?

Ondanks haar borderline problematiek, de uithuisplaatsing van de kinderen, bedreigingen en agressie van haar ex-partner weet ze zich staande te houden. Ze heeft heel wat meegemaakt in haar leven en heeft ondanks alles haar geluk kunnen vinden.… Lees verder

Laatste nieuws