Help mij

Smart kasboek

Een belangrijk onderdeel van bewindvoering en budgetbeheer is het ordenen en in kaart brengen van de financiële administratie. Om dit bewerkstelligen maakt Aktiva gebruik van het Smart Kasboek. 

Wat is het Smart kasboek?

Het Smart Kasboek is een digitaal kasboek waar jij jouw financiën dag en nacht online kunt inzien. Dankzij het Smart Kasboek kan jij ten allen tijde bekijken hoe het geld op de beheerrekening door de budgetbeheerder of bewindvoerder wordt besteed. Daarnaast heb jij inzage in de inkomsten en uitgaven van jouw leefgeldrekening. Als er betalingsregelingen zijn getroffen met schuldeisers, dan staat in het Smart Kasboek in hoeveel termijnen wordt betaald en om wat voor maandbedrag het gaat. 

Smart FMS

Het digitale kasboek is ontwikkeld door Smart FMS: een ontwikkelaar van online webapplicaties. Deze sofware ontwikkelaar heeft geen toegang tot gegevens van cliënten. Aan de hand van een verwerkingsovereenkomst zijn er strikte afspraken gemaakt over de beveiliging van persoonsgegevens. 

Hoe krijg je toegang tot het Smart Kasboek?

Om toegang te kunnen krijgen tot het Smart Kasboek moet je allereerst uiteraard cliënt zijn bij Aktiva. Je hebt dus een budgetbeheerder van Aktiva die je financiën beheert of je staat onder beschermingsbewind bij een bewindvoerder van Aktiva. Daarnaast heb je een geldig e-mailadres nodig. 

Je ontvangt een gebruikersnaam en wachtwoord van je budgetbeheerder of bewindvoerder nadat je een aanvraag hebt gedaan met je e-mailadres en akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Met deze gegevens kun je inloggen op de website van Smart Kasboek

Omdat je administratie overzichtelijk en compleet wordt bijgehouden in het Smart Kasboek, ontvang je geen papieren overzichten aan huis. Hiermee besparen we niet alleen kosten, maar het is ook nog eens goed voor het milieu. 

Meer weten?

Wil je meer weten over het gebruik van het Smart Kasboek? Neem dan contact op met je budgetbeheerder of bewindvoerder. Hij of zij kan je er meer over vertellen en je wegwijs maken met het systeem. 


Snelheid

  • Binnen 24 uur persoonlijk contact
  • Binnen 7 dagen een intakegesprek
  • Eigen bewindvoerder toegewezen
  • Geen wachttijden bij de aanmelding
  • Binnen 3-6 maanden loopt alles

Veilig

  • Wij communiceren alleen met jou
  • Betalingen worden maandelijks gecontroleerd
  • Eigen online inlog om mee te kijken
  • Gekwalificeerde bewindvoerders
  • Toezicht door branchevereniging, rechtbank en auditor

Service

  • Een eigen bewindvoerder toegewezen
  • Dag en nacht inzicht in de financiën
  • Digitale communicatie
  • Online rekeningen indienen
  • Snelle beantwoording van vragen

Graag even persoonlijk contact?

Wil jij graag persoonlijk contact om samen met ons tot een juiste keuze te komen. Je kunt jouw situatie gratis en vrijblijvend aan ons voorleggen.

Email sturen?

Wil je liever even jouw situatie op de mail zetten zodat wij jou kunnen terugbellen?

Klantenservice

Wil jij weten welke service wij verlenen via onze digitale klantenservice op onze website?

Veelgestelde vragen

Antwoorden vinden op jouw vragen? Je vindt ze bij onze veelgestelde vragen.

Downloads

Hier kun je onze folders en andere belangrijke documenten terugvinden.

Plan een telefonisch adviesgesprek